Általános szerződési feltételek (ÁSZF)

I. Általános szabályok

Jelen ÁSZF vonatkozik minden, a Szolgáltatást igénybe vevő természetes és/vagy jogi személyre, amennyiben nem kötnek külön írásos megállapodást. Amennyiben külön írásos megállapodás történik az eltérő feltételek esetén az egyedi megállapodás feltételei az érvényesek.

II. Fogalom meghatározások

A Szolgáltató:

LEÁN MEDICAL Kft. (adószáma: 32492866-1-43; cégjegyzék szám: 01-09-427074; székhely: HU-1214 Budapest, Erdősor utca 153. fsz. 1.)

A Szolgáltatás során a Szolgáltatásban foglalt tevékenységeket igénybe vevő természetes személy.

A Megrendelő:

A Szolgáltató Szolgáltatását megrendelő és a Pácienst/Pácienseket érintő Szolgáltatás részbeni, vagy teljes befejezését követően a Szolgáltatási Díjat kiegyenlítő természetes és/vagy jogi személy. Amennyiben a Páciens kiskorú, akkor az egészségügyi dokumentációban megjelölt nagykorú hozzátartozója.

• A Páciens és a Megrendelő lehet ugyanaz a természetes személy.
• A Páciensek és/vagy Megrendelők továbbiakban Érintettek.
• A Szolgáltató és Megrendelő továbbiakban együttesen Felek, külön Fél.
• A Szolgáltató és a Páciens továbbiakban együttesen Együttműködők.

III. A Felek közötti szerződéses jogviszony tartalma

1.) A Felek az Érintettek által választott Szolgáltatási tevékenységek, és az ehhez szükséges anyagok megrendelését, tartalmát jelen ÁSZF feltételei és az egyedi írásbeli ajánlat, írásbeli kezelési terv, egészségügyi dokumentáció, vagy egyedi szolgáltatási szerződés szerinti tartalommal határozzák meg.

Amennyiben máshogy nem rendelkeznek, úgy a Felek az ÁSZF alapján kialakított szerződést (továbbiakban Szerződés) kötnek, mely határozott időre szól. Az időtartam alatt az egyes kezelések, anyagok, közvetített szolgáltatások megrendelésére, teljesítésére a jelen szerződéses feltételek szerint kerül sor.

Az írásbeli ajánlat, kezelési terv, egészségügyi dokumentáció, vagy egyedi szolgáltatási szerződés a Szolgáltató javaslatán alapul, de amennyiben a kezelés a Szolgáltató által megkezdődik, ezek a dokumentációk bármelyikének vagy összességének Megrendelő általi jóváhagyását jelenti, amelytől a Szolgáltató jogosult, szakmai indokok alapján önállóan eltérni, azonban nagyobb szakmai eltérések esetén köteles előzetesen a Megrendelővel egyeztetni. Mindezek függvényében a felek közös megegyezésével módosított dokumentációk alapján kalkulált árajánlat is módosulhat a beavatkozás költségeinek függvényében.

2.) Szolgáltató a tevékenységére irányadó jogszabályi, szakmai előírások betartása mellett megfelelő szakértelemmel, szakképesítéssel rendelkező szakorvosok igénybevételével teljesíti a vállalt Szolgáltatás(ok)-at, biztosítja az ehhez szükséges technikai eszközöket és egyéb anyagokat a kezelést ellátó orvos és a Megrendelő vagy Páciens által egyeztetett időpontokban és gyakorisággal.

3.) A kezelés megkezdésével a szerződő felek kifejezetten megállapodnak abban, hogy a megrendelt Szolgáltatás(ok) teljesítéséhez a Szolgáltató alvállalkozókat is igénybe vehet, akiknek a tevékenységéért úgy felel, mintha az alvállalkozóira bízott tevékenységet saját maga látta volna el.

IV. A SZOLGÁLTATÁS ELLENÉRTÉKE, A SZERZŐDÉS MEGSZŰNÉSE

4.) A Szolgáltató a szolgáltatások díjairól a rendelőben nyomtatott formában, de legkésőbb a kezelés megkezdésekor szóban vagy írásban tájékoztatja.

5.) Az elvégzett kezelések konkrét díjtételei a kezelési tervben vagy az egészségügyi dokumentációban, vagy a számlán a kezelések befejezésekor kerülnek rögzítésre.

6.) A kezelési terv, ajánlat szerinti díj- és anyagköltségek 30 napig érvényesek, ezt követően a Szolgáltatónak jogában áll a díj-, és anyagköltség egyoldalú változtatására. Ettől függetlenül a kezelési tervben, ajánlatban előirányzott díjtételek a kezelés befejezéséig módosulhatnak a kezelés során előálló szakmai okok, pl. előre nem látható beavatkozások, gyógyító tevékenység miatt is.

7.) A Megrendelő az egyes kezelés(ek) befejezésekor a számla aláírásával a Megrendelő a Szolgáltató teljesítését és a számla átvételét igazolja, mely a határozott idejű Szerződés végét is jelenti. Szolgáltató jogosult a számlát, annak mellékletét postai úton megküldeni a Megrendelő részére. A Szerződés megszűnése nem jelenti a fizetési, jótállási, garanciális, titoktartási kötelezettségvállalások, valamint az adatkezeléssel kapcsolatos jogok megszűnését.

8.) Hivatalos panaszkezelési eljárásunk szerint 30 napon belül adunk választ és megoldást reklamációjára.

V. IDŐPONTFOGLALÁSI SZABÁLYOK

9.) Az időpont lefoglalásával ráutaló magatartásként elfogadja az ÁSZF-ben foglaltakat.

10.) A lefoglalt időpontot legkésőbb 48 órával korábban lehet módosítani, illetve lemondani (telefonon, az emailben küldött foglalási linken, vagy az idopont@szigetvilagrendelo.hu e-mail címen). Ezután módosított/lemondott időpont esetén rendelkezésre állási díjat számlázunk ki vagy bérlet megléte esetén az alkalom levonásra kerül. Ha a lemondás megbetegedés miatt történik, akkor írásos orvosi igazolás elküldése esetén tudunk ettől eltekinteni.

11.) Bizonyos Szolgáltatások esetén előleget kérhetünk a szolgáltatásra időpontfoglaláskor.

12.) Az ütemezett időpontjaink miatt késés esetén nem áll módunkban a kezelést/konzultációt hosszabb ideig tartani (ezzel tiszteletben tartva a pontosan érkező vendégeinket), illetve, ha olyan mértékű késéssel érkezik, hogy a szolgáltatást nem tudjuk elvégezni, kénytelenek vagyunk azt teljesítettnek tekinteni, mintha megjelent volna és ilyen esetben a szolgáltatás teljes ára kiszámlázásra kerül vagy bérlet esetén az alkalom levonásra kerül.

VI. FIZETÉSI FELTÉTELEK

13.) Az előző pontok szerint kiállított számlák, a számla keltének napján hatályos számviteli és adószabályoknak megfelelő módon tartalmazzák a fizetési kötelezettség teljesítésének módját (készpénz, bankkártya stb.) és határidejét. Felek megállapodnak abban, hogy késedelmes fizetés esetén a késedelmi kamat mértéke a jegybanki alapkamat összege. Amennyiben a kezelés kezdete és a számlakiállítás napja között jogszabályváltozás miatt a számla egyéb a Megrendelő által nem ismert adatot is tartalmaz, Szolgáltató elsődlegesen és mindig a hatályos jogszabályi előírások betartására köteles, függetlenül az előzetes tájékoztatóktól.

VII. ADATVÉDELEM, TITOKRATÁS, TÁJÉKOZTATÁS

14.) A Szolgáltató az Érintettek adatait orvosi titoktartás szakmai szabályai, valamint az Európai Unió GDPR rendelete alapján és a hatályos magyar jogszabályok szerint kezeli.

15.) Az Érintettek részletesen tájékozódhat adatkezeléshez kapcsolódó jogairól az Adatkezelési Tájékoztató alapján.

16.) Az Érintettek tudomásul veszik, hogy a Szolgáltatás teljesítése céljából együttműködési kötelezettsége van a Szolgáltató felé, így az anamnézis felvétele során kötelező minden olyan információt a Szolgáltató számára biztosítani, mely hatással lehet a Szolgáltatás sikerére és úgy nyilatkozik, hogy a szolgáltatott adatok teljes körűek és a kezelések időtartama alatt bekövetkezett változásokról a Szolgáltatót tájékoztatni köteles. Amennyiben az Érintett tájékoztatása hiányos, vagy elmarad, úgy a Szolgáltató nem vállal jótállást és garanciát a Szolgáltatás sikerességére.

17.) A Szolgáltató a Rendelőben kifüggeszti az ÁSZF-et és mellékleteit.

VIII. EGYÉB RENDELKEZÉSEK

18.) Szolgáltató és az Érintettek úgy nyilatkoznak, hogy a Szolgáltatás igénybevétele, a kezelés megkezdése, ráutaló magatartás alapján szerződéskötésnek minősül, az ÁSZF feltételei alapján. Cselekvőképtelen, vagy kiskorú személy kezelése esetén, a Megrendelő a kezelt személy törvényes képviselője, melynek írásos beleegyező nyilatkozata szükséges.

19.) Az ÁSZF-ben nem szabályozott kérdésekben a magyar jog, különösen a Ptk., valamint az egészségügyre, az egészségügyi, orvosi és járóbeteg szolgáltatásokra vonatkozó egyéb ágazati jogszabályok rendelkezései az irányadók.